maandag, juni 03, 2013

De nieuwe eau de cologne

Dit is ongetwijfeld één van de oudste geuren die je vandaag nog kunt kopen. Ik herinner mij nog dat mijn ouders en grootouders deze geur regelmatig gebruikten en bij zieken werd de rug ingewreven met wat eau de cologne om hen wat te verkwikken. Oorspronkelijk werd het gebruikt als gezondheidsdrankje. Totdat in 1810 een wet uitgebracht werd (door Napoleon)dat alle geneeskundige recepten publiek gemaakt moeten worden. Wilhelm Meulens die het drankje maakte, herpositioneerde het als verkwikkende geur om het recept geheim te kunnen houden. En met succes, de elite was wild enthousiast over de geur.


Later werden nog andere geuren ontwikkeld maar geen had het succes van  4711. Nu is de geur gemoderniseerd en heeft de fles een facelift ondergaan. Maar zoals alle facelifts is die altijd niet zo goed als het origineel( vind ik toch). Persoonlijk vind ik de oude fles mooier, de geur heb ik nog niet geroken dus daar kan ik niet over oordelen. De geur moest meer uniseks zijn dus zijn een aantal van de originele ingrediënten vervangen door wat neutralere varianten. Het resultaat is een zachte, frisse geur.


Bron: Knack weekend

Miss poppy,
Ps: Ga ook eens een kijkje nemen op misspoppywear die is helemaal vernieuwd!!!





Geen opmerkingen: