dinsdag, mei 12, 2015

review Albona kant en klare broodmix Aldi!

Zoals jullie al weten ben ik fan van kant en klare mixen. Misschien zijn die niet zo gezond. Maar ze zijn wel zeer gemakkelijk in gebruik. Ik probeerde deze keer de mix voor boerenbrood(lichtbruin brood).


Het maken ervan is héél simpel. De mix mengen met de aangeduide hoeveelheid water en kneden(of niet als je een broodbakmachine gebruikt) Ik maak mijn brood altijd met de hand omdat ik het kneden lekker ontspannend vind en omdat ik er een hekel aan heb dat, met de broodbakmachine, je brood in het midden een gat heeft van de kneder. Ik voeg ook altijd wat zaden(zonnebloempitten, chiazaad, lijnzaad...)toe en soms ook een kruidenmix(tijm, oregano, rozemarijn..) Zo geef je het brood een persoonlijke toets.
Na het kneden laat ik het brood rijzen in een grote salade kom met een deksel op.
ik bestrijk het brood met olie(olijf) zodat het tijdens het rijzen niet kan uitdrogen.


 Laat het rijzen tot het volume verdubbeld is.


Nu begint het leukste deel. In plaats van één brood heb ik beslist om kleine bolletjes te bakken.
Ik neem een stukje deeg en vorm een deeg bolletje ter grootte van een eitje. Om de zaadjes te laten plakken bestrijk ik het broodje met eiwit en duw het dan in mijn zaden- of kruidenmix.


Zoals je ziet heb ik twee variaties gemaakt en zijn mijn bolletjes niet even groot. Deze laat je opnieuw rijzen tot het volume verdubbeld is.
Bak die dan zo'n 15 min.(hangt een beetje van je oven af) op 220° of zoals aangegeven op de verpakking.
Dit is het resultaat, leuke rustieke, en lekkere broodjes!


Smakelijk,
Miss Poppy
PS: Neem eens een kijkje op de webshop de nieuw collectie komt gestaag binnen en er zitten superleuke dingen tussen!


Geen opmerkingen: