vrijdag, mei 03, 2013

Een tweede pubertijd

Ik wil jullie een leestip meegeven. Ik heb mij onlangs het verrukkelijke boekje aangeschaft van Veerle Dobbelaere( ja , je leest goed de actrice) met als titel: Foert ik ben veertig.
Niet alleen acteert ze goed maar ze heeft een héél leuk en vlot boek geschreven. En dat alles is ingekleed in een coole retrosfeer. Het is een echte aanrader die je doet inzien dat we allemaal hetzelfde meemaken en dat ieder op zijn manier een weg vindt om om te gaan met het ouder worden.
Geen midlifecrisis meer maar een tweede pubertijd wordt het nu genoemd. Alhoewel ik dat laatste niet direct een positiever woord vind, want ik wil niet echt mijn pubertijd opnieuw meemaken.

Er staan een heleboel tips in om veertig en meer te overleven en hier zijn er enkele van:
  1. Denk niet op je veertig moet je toch.....
    Niets moet en je ben helemaal niet verplicht om de perfecte moeder/ vrouw te zijn, een druk sociaal leven of van alles op de hoogte zijn. Dit zorgt alleen voor veel stress en vermoeidheid.
  2. Weet als je denkt dat je vriendin het beter voor elkaar heeft dan jij, dat ze wellicht hetzelfde over jou denkt.
    Het gras is lijkt altijd groener aan de overkant, maar is het ook zo?
  3. Kom uit je getto
    Niets is zo boeiend als leeftijdsgenoten die een totaal ander leven leiden dan jij. Je kunt enorm veel van andere mensen leren.
  4. Ga niet naar klasreünies!!!
    Dit met uitroepteken want die zijn er enkel om jezelf met de anderen te vergelijken.
    Je wordt er alleen maar ongelukkig van.




    Groetjes,
    Miss Poppy
    Ps: Ga ook eens een kijkje nemen op misspoppywear die is helemaal vernieuwd!!!


Geen opmerkingen: