vrijdag, februari 01, 2013

Review Peacock jurk

Handgemaakte 1920 Peacock jurk met een los, recht lijfje en verlaagde taille. Doet me denken aan de jaren van de charleston.  Zowel achteraan als vooraan een v-vormige uitsnijding. De rok heeft a-lijn. De retrojurk is gemaakt van een lichte katoenstof met een fantastisch mooi art-deco pauwenmotief. De rits bevindt zich achteraan. De jurk is niet gevoerd. De jurk heeft een aangename snit en is makkelijk om te dragen. Wel had ik liever het katoenen stofje nog lichter gehad, of zelfs beter van zijde. Ik vind dat een lichtere stof de exotische sfeer beter weergeeft. De jurk is mooi afgebiesd met goud en dat geeft ze wat feestelijks. Misschien wel te opzichtig om naar het kantoor te dragen.

De jurk krijgt van mij een 8/10.

Ps: Ik heb net van de leverancier vernomen dat de stof met het pauwenmotief op is. De jurk wordt niet verder meer geproduceerd. Dit is dus een unieke jurk.

Bekijk ook eens de andere jurken op Misspoppywear

Miss Poppy

Geen opmerkingen: