donderdag, januari 10, 2013

Arme-mensen lasagne.

Arme-mensen lasagne.

Iedere week eten we op donderdag veggie. Het soms een uitdaging om een lekker recept uit mijn mouw te schudden. Van pinterest heb ik het recept van arme-mensen lasagna.

Ingrediënten:

12 lasagne vellen
1/3 kopje olijfolie of wat boter
1/2 theelepel zwarte peper
5 ajuinen(fijn gehakt)
1 1/2 kopje gemalen kaas
6 kopjes warme aardappelpuree

De oven voorverwarmen op 180° en een ovenschaal invetten

Zo ga je te werk:

Indien je lasagnevellen gebruikt die nog gekookt moeten worden, kook die dan eerst. Laat uitlekken.

Ondertussen bak je de ajuintjes glazig in wat boter of de olijfolie en laat ze lichtjes bruin worden. Zet 1/2 kopje ajuintjes opzij. Voeg de peper, kaas en aardappelpuree toe, goed roeren.
Leg op de bodem van de ovenschaal een laag van de pureemix, dan enkele lasagne vellen. Herhaal tot je eindigt met een laagje lasagne vellen bovenaan. Leg de rest van de ajuintjes er boven op.
Bedek met aluminiumfolie en bak in de oven voor 25-30 minuten.


Noot: Ik moet eerlijk zijn dat ik het recept nog niet uit geprobeerd heb. Er staat ook niet bij voor hoeveel personen het is. En ik heb het ook wel moeilijk met de hoeveelheden in kopjes(je heb immer vele maten in kopjes). Maar vandaag is het donderdag en zal ik het recept eens uitproberen.
Ik laat jullie nog weten hoe het was.


.

Miss Poppy
Ps: Ga ook eens een kijkje nemen op misspoppywear

Geen opmerkingen: